PROBLEMATICA ÎNREGISTRĂRII NUMELOR DE DOMENII – HOTĂRÂRII RELEVANTE ÎN MATERIE ALE ORGANIZATIEI MONDIALE DE PROPRIETATE INTELECTUALA (OMPI)

  • Publicat de: SCPA BURUIAN, CARACAS SI ASOCIATII

Obiectul plângerii formulate de către reclamantul COMPAGNIE GÉNÉRALE DES ETABLISSEMENTS MICHELIN (MICHELIN) l-a reprezentat numele de domeniu – michelin-anvelope.ro – domeniu utilizat la acel moment de către pârâtul  OSNAGA THEODOR RADU.

În motivarea plângerii reclamantul a învederat Centrului de Arbitraj și Mediere  al Organizației Mondiale de Proprietate Intelectuală faptul că deține marca comercială MICHELIN, care este în mare parte protejată în lume, inclusiv în România, în legătură cu industria de producție a automobilelor și a anvelopelor. Reclamantul a susținut, de asemenea, că mărcile sale comerciale MICHELIN se bucură de o reputație mondială, acesta deținând numeroase înregistrări de mărci MICHELIN în întreaga lume, dar și în România, unde este localizat pârâtul.

Reclamantul este prezent în România din luna august 2001, având la momentul formulării plângerii trei fabrici în România, una în Florești și două în Zalau, iar filiala sa Michelin România are sediul central în București. Michelin România produce diverse tipuri și mărci de anvelope, anvelope noi vândute printr-o rețea națională de distribuție atât în Europa cât și America de Nord.

Reclamantul deține diferite site-uri web pentru a prezenta și a își comercializa serviciile și produsele, precum www.michelin.com, dar și  www.michelin.ro și astfel a indicat că numele de domeniu în litigiu este confuz, similar și reproduce în mod substanțial marca reclamantului MICHELIN.

De asemenea, reclamantul  a susținut că pârâtul nu are drepturi sau interese legitime în numele domeniului în litigiu, deoarece pârâtul nu este afiliat cu reclamantul în niciun fel și nici nu a fost autorizat de reclamant să utilizeze și să-și înregistreze marca comercială în cauză.

Reclamantul susține, de asemenea, că numele de domeniu în litigiu a fost înregistrat și este utilizat cu rea-credință, deoarece marca MICHELIN este cunoscută în întreaga lume, inclusiv în România, iar pârâtul a urmărit prin înregistrarea domeniului michelin-anvelope.ro identificarea cu reclamantul pentru utilizatorii români.

Centrul de Arbitraj și Mediere OMPI, a transmis prin e-mail către Registrul de Domenii (ROTLD) o cerere de verificare a registratorului în legătură cu numele de domeniu în litigiu, ROTLD transmițând prin e-mail către centru răspunsul său de verificare ce confirma faptul că pârâtul este listat ca persoana ce a înregistat domeniul michelin-anvelope.ro.

Pârâtul nu a depus un răspuns formal, ci a transmis o simplă comunicare prin e-mail către Centrul de Arbitraj și Mediere OMPI, prin care a întrebat dacă poate șterge numele de domeniu în litigiu de pe proprietatea sa sau dacă reclamantul dorește un transfer al domeniuliui.

Analizând susținerile reclamantului din cuprinsul plângerii dar și particularitățile speței, Centrul de Arbitraj și Mediere OMPI a decis că în cauză sunt îndeplinite condițiile paragrafului 4, lit. (a) din Politica de Soluţionare Uniformă a Litigiilor cu privire la nume de domenii, respectiv:

  • faptul că numele de domeniu înregistrat de intimat este identic sau confuz similar cu marca comercială pentru care reclamantul are drepturi; 
  • faptul că pârâtul nu are drepturi sau interese legitime cu privire la numele de domeniu;
  • faptul că numele domeniului a fost înregistrat și este utilizat cu rea-credință;

 

și astfel, în conformitate cu paragraful 4, lit. (i) din Politica de Soluţionare Uniformă a Litigiilor cu privire la nume de domenii și paragraful 15 din Regulile pentru Politica de Soluţionare Uniformă a Litigiilor cu privire la nume de domenii, Centrul de Arbitraj și Mediere OMPI dispune ca numele de domeniu în litigiu michelin-anvelope.ro să fie transferat reclamantului.

 

De la momentul soluționării acestei cauze și până în prezent unele prevederi legislative au mai fost schimbate, însă esența a rămas aceeași. Astfel de soluții reprezintă modele de referință pentru practica ulterioară.

Sfatul nostru: ai grijă de afacerea ta și de modul în care o construiești. Informează-te din surse sigure!

Categoria: Proprietate Intelectuală