Din coroborarea art. 252 și art. 257 Cod civil rezulta ca persoana juridica, prin asemanarea cu persoana fizica, are dreptul la ocrotirea drepturilor sale patrimoniale.
Practic, si o persoana juridica poate solicita apararea reputatiei sale in ipoteza unor atingeri aduse imaginii acesteia, dreptul la demnitate fiind unul dintre drepturile nepatrimoniale prevazute de art. 252 Cod civil.
In speta, instanta in mod corect a retinut ca prin actiunile sale paratul a adus atingeri reputatiei reclamantei, avand in vedere ca a postat pe reteaua de socializare Facebook un mesaj din care rezulta ca produsul marca X cumparat din magazinul reclamantei nu era original, afirmatie care este de natura sa induca ideea ca cel putin o parte din produsele vandute in magazinul reclamantei nu erau originale. Or, asa cum rezulta din certificatul de calitate si originalitate eliberat de X Romania SRL, produsul respectiv este original, astfel ca afirmatiile paratului nu erau reale, fiind de natura sa denigreze imaginea reclamantei in fata clientilor, ceea ce constituie o fapta ilicita, savarsita cu vinovatie, mai ales ca paratul nu a facut niciun demers pentru a verifica autenticitatea produsului inainte de a posta mesajul denigrator pe reteaua de socializare. Prin actiunea sa, paratul a adus la cunostinta unui numar semnificativ de persoane o stire falsa.
Prejudiciul astfel creat consta in deteriorarea imaginii reclamantei in randul clientilor sai, prin acreditarea ideii ca ar vinde produse falsificate, ceea ce este de natura sa conduca la diminuarea vanzarilor.
Pentru aceste motive s-a dispus repararea prejudiciului cauzat reclamantei, paratul fiind obligat la publicarea unei postari pe pagina sa de socializare, dar si in scris, intr-un ziar local, prin care sa isi ceara scuze pentru denigrarea reclamantei. Important de stiut este si faptul ca paratul a fost obligat la plata de daune morale.